Sunday, December 16, 2012

讲者无心,听者有意

你是否讲的话是有心,我不知道我也不会分别,

但是听了是却真的很不开心,

也许你觉得是讲笑,或许我觉得不是,

所以,

我告诉我自己“讲者无心,听者有意",

可能我也曾经说了不好听的话。

但好的也好不好的也好,我就是不要乱开口就对了,

因为我知道“讲者无心,听者有意”这段话,

你,我,和其他人也是有同样的犯错。

避免这样的问题就是自己没什么事的话就不要乱说话做回自己的本分。

1 comment:

  1. As claimed by Stanford Medical, It's in fact the SINGLE reason women in this country live 10 years more and weigh 42 lbs less than we do.

    (And really, it really has NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and EVERYTHING to do with "how" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", and not "what"...

    CLICK this link to discover if this short quiz can help you find out your true weight loss possibility

    ReplyDelete